Share the similarities & celebrate the differences


Assalamualaikum dan Salam jumaat buat semua…

Mungkin entri kali ni agak emosi dan lebih peribadi, tapi bukanlah maksudnya sebab aku tengah marah. Cuma sedikit perkongsian tentang ‘Toleransi’ dari sudut pandang aku, yang aku definisikan sebagai bagaimana kita menerima persamaan dan perbezaan di antara kita tanpa prejudis… And mostly about my principle of life…😛

I can tolerant dalam apa juga keadaan dan dengan sesiapa pun… But I can’t tolerant with something yang terpesong dari akidah, something yang menjejaskan our morality as human beings lebih-lebih lagi as Muslim… Jujur, aku bukan seorang yang baik. But I try to be the best of me…

No matter who you are, family or friends or someone yang berpengaruh even if you are VIP pun… There no way I’m giving any excuses or chances about this issue…

You may mempertikaikan my credibility but think again with this MAGIC QUOTE by Imam Hasan Al-Basri

“Sesungguhnya jika aku sedang menasihati kamu, bukanlah beerti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dpat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan.”

I am what I am… And this is Nazim’s For ReaLNakal tu biarlah berakal… peace! ^^v